Tabung Katak Hijau

Monday, July 25, 2011

Tentang itu ~ Hanya Dia~

Bismillahirahmanirahim...

Sehingga saat ini, saya tidak henti2 digasak, diacu dgn soalan2 dari kawan2 dan orang sekeliling mengenai kisah saye dan tunang.. Yelah, sebab pada pandangan orang saye ni 'berhati keras' .. boleh hu ha hu ha, understanding, klakar even org tgk muke garang, suke bkawan.. tp utk 'cinta si teruna' sy tlalu sukar utk memberi dan menerima.. bagi yg betol2 mengenali diri ini, saya tlalu perahsia orangye.. sungguh berbeza.. blh mnjadi kaunselor, pdengar yg setia pada story mory kisah cinta kawan2 dan penasihat yg bernas dgn sgala jawapan, heeeeeee :).. hanya sbb saya takot utk mberi harapan, takot mncuba, takot mengenali cinta..

tapi Hanya Dia yg bersabar dgn keadaan tlh mgubah persepsi saye.. ~cinta itu adalah menerima, mberi, berani, yakin, tawakal'.. si comel ini penah cakap 'lalui je is'.. huhu meaceh Uyun :).. cinta i2 byk mmbuatkan air mata ni mengalir smpai ke saat ini..utk menerima bkan sesuatu yg mudah, mcm2 yg jadi smpai 1 masa saya rase cinta itu tlalu mendesak!! tapi, sabar dan doa adalah benda yg mmpu mengubah segalanya..  Menangis kerana berpeluang merasa nikmat kasih sayang dan cinta yg Allah berikan adalah sesuatu yg indah dan bahagia bila kita yakin, menghargainya.  Di saat doa yg dipanjatkan tanpa henti 'temukan aku dgn adam yg diciptakn untuk ku, yg mencari tulang rusuknya, yg mampu menerima diri ini sebaik mungkin.. Kabulkan impianku ya Allah, temukan ku dengan Cinta Pertamaku yg hanya akan menjadi Suamiku.. Amin'... Sbb kite semua bukanlah sempurna untk tlalu memilih.. Sungguh dri sekolah menengah, ke poli, walhal dah keje.. dah cukup besar pnjang, itulah yg sntiasa saye mohon, cinta pertama yg akan mjadi suami.. Allahuakbar.. Amin dan sya jumpe Dia.. dan kini saye cume mintak ditetapkan hati ini untuk mencintainya smpai diijab kabulkan dan smpai bile2..  Makin yakin untuk menerima bile tunang saya adalah org pertama yg beri bunga sejambak dan teddy..kenapa yakin? sbb antara doa/angan2 saya 'lelaki pertama yg bagi bunga,teddy bear,tgk kunang2,ice sketing akn jadi cinta pertama dan suami aku'.. Allah Maha Mendengar.. Saya bersyukur dengan pemberian ini.. Zaifulnizam bin Abdul Karim... Alhamdullilah.. lagi2 selepas bertunang, rasa menghargainya lebih menebal dalm diri..

Jgnlah bercinta hanya kerana keinginan, hanya kerana rasa ketinggalan sbb xpnh couple, malu dgn kawan2..  Bercintala bila sudah sampai waktunya..  Mana yg lebih mbahagiakn?? Samada becinta bagai nk rak, couple sane couple sini, tlalu bangga dgn pasangan, heboh sane heboh sini OR bercinta dengan hati bile bertemu dgn somebody yg kita rase maybe DIA adalah soulmate/tulang rusuk kite yg dicari2?? Insyaallah itu lbh mbuatkan kte mgenal cinta yg sebenarnya.. Andai keliru disaat mbuat keputusan, ikutlah kata hati setelah kite menyerahkan segala pada Allah.. Lalui dgn bahagia.. dan BERCINTALAH DENGAN SEDERHANA...

1 comment:

  1. aaa issssssssssssss.kt baru je bace yg ni..bagus jugak ye fb kt block fb..de mase tinjau blog kawan2.hehe.ehe kan is kan..lalui saja...........suka,dukanye jgn dipikirkan sbb bile kt lalui..taula sendiri..soooooo???seronok kannnnnnnnn.seronok la tu!eeee is gatalllllllllll.hehehehe...slmt menjadi tunang yg terbaik tuk epul ye is...practise make perfect.so blaja2 gak jadi isteri yg dgr kata...ehee..

    ReplyDelete